Praktijkadres

De psychologiepraktijk Leonardus is gevestigd op de begane grond in het gezondheidscentrum aan de Mellenssteeg te Haren op dezelfde locatie als huisartsenpraktijk Heikens.

Er is voldoende parkeergelegenheid. Een gesprek met de psycholoog binnen de praktijk is alleen mogelijk wanneer er via het secretariaat of rechtstreeks met de psycholoog een afspraak is gemaakt.

Secretariaat en telefonische bereikbaarheid

Telefonische bereikbaarheid van de praktijk: maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 onder telefoonnummer: 0492-508050. Buiten deze tijden om kunt u een voicemail bericht inspreken. U wordt dan zo snel mogelijk teruggebeld.

Afspraak afzeggen

Afspraak tijdig afmelden: wanneer u verhinderd bent om naar de afspraak te komen dient u dit minimaal 48 uur voorafgaand aan de afspraak door te geven aan het secretariaat :
0492-508050Tijdens het weekend kunt u een voicemail bericht achterlaten

Afspraak niet tijdig afmelden: kosten worden niet door de zorgverzekeraar vergoed en zullen bij u in rekening gebracht worden via een no-show rekening. Het no-show tarief is vastgesteld op 60 euro per consult. 

Afspraak vergeten of afwezig zonder afmelding: de behandelaar zal telefonisch contact met u opnemen op het moment van de afspraak. Wanneer u niet bereikbaar bent ontvangt u t.z.t. een no-show rekening (60 euro) en eventueel reeds geplande afspraken worden door de behandelaar uit de agenda gehaald ter voorkoming van meerdere no-show afspraken. U kunt altijd zelf contact opnemen met uw behandelaar om een nieuwe afspraak te plannen. Wanneer u binnen 4 weken niet heeft gereageerd wordt uw behandeltraject afgesloten.

Afspraak omzetten naar telefonische afspraak als gevolg van onvoorziene omstandigheden: wanneer u niet naar de praktijk kunt komen als gevolg van onvoorziene omstandigheden dient u dit zo snel mogelijk telefonisch te melden aan het secretariaat en wordt door uw behandelaar het consult omgezet in een telefonisch consult. Er zullen dan geen no-show kosten bij u in rekening worden gebracht. Een telefonisch consult wordt op dezelfde wijze door uw zorgverzekeraar vergoed als een consult op de praktijk.

 

 

Wat te doen bij een crisis

Onze praktijk heeft geen crisisdienst. Wanneer u een toestand van crisis ervaart (in hevigheid toegenomen klachten waar u denkt acuut hulp voor nodig te hebben) en uw behandelaar op dat moment niet beschikbaar is, kunt u contact opnemen met uw huisarts (tussen 8.00 en 17.00) of de Centrale Doktersdienst Groningen (tussen 17.00 en 8.00)

De Doktersdienst Groningen kan u in contact brengen met de Crisisdienst van de GGZ of u doorverwijzen naar de afdeling Spoedeisende Hulp (SEH) van het ziekenhuis.

De Doktersdienst in Groningen is te bereiken via  telefoonnummer: 

0900-9229

en is gevestigd op van Swietenplein 2b, 9728 NZ in Groningen

Routebeschrijving: